اصول طراحی غرفه سازی در نمایشگاه بین‌المللی تهران

اصول طراحی غرفه سازی در نمایشگاه بین‌المللی تهران

امروزه شرکت‌های غرفه سازی با داشتن نمونه کارهای که تعدادی طرح پایه‌ای به در آنها است، کار خود را پیش می‌برند

و با یک تغییر عکس و نام کار را به مشتری تحویل می‌دهند. اما نحوه کار افراد حرفه‌ای به این شکل است که با اشراف کامل به وزنی که اشیا قرار است تحمل کنند و تسلط به هنر معماری می‌توانند غرفه‌ای خاص خود شما و فعالیتتان طراحی کنند.

9 مورد از اصول طراحی غرفه نمایشگاهی

  • طراحی یک غرفه نمایشگاهی فراتر از این است که تنها فضا را با اشیایی پر کنید. استفاده از وسایل موجود در انبار در میان برخی کارفرمایان شایع است که البته باعث می‌شود غرفه‌ای بی روح و نازیبا داشته باشند.
  • محور طراحی غرفه باید یک ایده خلاقانه باشد که خود این کار و دادن ایده خاص شما و فعالیت شما اصلاً کار ساده‌ای نیست. طرح باید توانایی نگه داشتن مخاطب در غرفه را داشته باشد.
  • نجارها، طراحان داخلی و صنعتی، گرافیست‌ها و گاه حتی مهندسان دست به کار غرفه‌سازی می‌زنند، در حالی که طراحی غرفه یک رشته کاملاً مستقل است.
  • اینکه بازدیدکننده غرفه بتواند اتصالات را ببیند یعنی کار غرفه سازی حرفه‌ای انجام نشده است. خلاقیت فقط در این نیست که نگاه بازدیدکننده را در غرفه بچرخاند، بلکه در تمام جنبه‌های غرفه باید در نظر گرفته شود.
  • روش‌های طراحی ساده گاهی قادر است چنان آرامشی در مخاطب ایجاد ‌کند که بازدیدکننده چاره‌ای جز ایستادن در غرفه نداشته باشد. سادگی در نمایشگاه‌هایی که اغلب پرآشوب هستند جذابیت بالاتری دارد.
  • طراح باید با حوصله باشد. در هر کار هنری دیدن در خلق ایده بسیار مؤثر است. در زمان‌های فراغت رفتن به نمایشگاه و دیدن عکس و تصویر از غرفه‌ها ایده‌پردازی و سلیقه شما را ارتقا خواهد بخشید.
  • استفاده از سیستم‌های پیش‌ساخته نیز در غرفه سازی توصیه نمی‌شود. البته این روش روش خوبی است که چند شرط دارد. شرط اول این است که پشت آن فکر و اندیشه درستی وجود داشته باشد. دوم آنکه برای غرفه شما بومی‌سازی شوند و سوم اینکه هدف خاصی را پیگیری کنند. سیستم‌های پیش‌ساخته تبلیغاتی اغلب با هدف جلب رضایت کارفرما ساخته شده‌اند و جلب بازدیدکننده خیلی اهمیت ندارد.
  • رنگ، نور، صدا و حتی بو عوامل اصلی طرح غرفه هستند. اگر ظاهر غرفه با محصولات شما ارتباط درست و منطقی نداشته باشد، این بی‌تناسبی غرفه‌ را بی‌حال نشان می‌دهد. استفاده از رنگ‌های خیلی جیغ ممکن است کمی به اعتبار شما لطمه بزند. صدا نیز عامل بسیار مهمی است که می‌تواند بازدیدکننده را جذب غرفه شما یا وی را دفع کند. بو نیز کاربردی مانند صدا دارد که تأثیرش روی انسان کمتر از عناصر دیگر نیست. نورپردازی همه جا مهم است، اینکه تمرکز نور کجا است و چه چیزهایی در سایه هستند در جلب نگاه بازدیدکننده و تصمیم‌گیری او در ماندن و ترک غرفه مؤثر است.
  • اینکه وقتی بازدیدکننده وارد غرفه می‌شود، اول چشمش به چه می‌افتد بسیار مهم است. چشم انسان با ورود به هر مکانی به دنبال چیزهای جدید و تازه می‌گردد. به همین دلیل اشیای نمایشی و تزئینی باید در جای مناسب خود قرار داده شوند تا جلوه خاص خود را داشته باشند.

با در نظر داشتن این موارد که تنها بخشی از اصولی بود که باید در ساخت غرفه رعایت شود، می‌توانید به اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت خود با شرکت در نمایشگاه دست یابید. 

 

  • پیج اینستاگرام کلیک سازه

تماس باما

تلفن : 02122919410

 واحد فروش صمدی : 02122250857

09376302384
09192671785

آدرس : میرداماد خیابان عبدالله انوار (شنگرف ) بن بست اول پلاک 3 واحد 4

درباره ما

گروه اکسپوتک کلیک سازه با هدف معرفی و ارائه سازه های مدرن نمایشگاهی سبک و نوآورانه مطابق با استانداردهای بین المللی دنیا، از سال 1390 فعایت خود را آغاز نمود.

تیم خلاق و مجری کلیک سازه متشکل از فعالان بخش معماری، عمران، طراحی ومکانیک می‌باشد که این تنوع تخصص و امکانات، شرایط طراحی و پیاده سازی غرفه های نمایشگاهی را نسبت به سایر فعالان این بخش، به مراتب متمایز و پرسرعت تر کرده است. ادامه مطلب

 

Search