بررسی هزینه های غرفه در نمایشگاه

بررسی هزینه های غرفه در نمایشگاه

هزینه غرفه سازی نمایشگاهی و نکاتی که از دید شرکت ها پنهان است، موضوع مورد بحث در این مقاله است.

هزینه غرفه سازی در مقابل سرمایه گذاری

 اگر برای اولین بار می خواهید در نمایشگاه شرکت کنید و یا جز شرکت کنندگان با تجربه در نمایشگاه هستید، می توانید در این مقاله هزینه ی متوسط مشارکت یک شرکت را بررسی نمایید.
این هزینه ها شامل هزینه های اصلی همچون: بازاریابان، هزینه غرفه سازی، رزرو غرفه نمایشگاهی، دستمزد کارکنان است. شاید بتوان گفت که شما در واقع هزینه ای را متقبل نمی شوید بلکه به نوعی در سرمایه گذاری یک مجموعه ،شرکت می کنید. هزینه ای که شما صرف اهداف حضور خود در نمایشگاه میکنید در حقیقت ، سرمایه گذاری بلند مدتی محسوب میشود که در دراز مدت موجب تاثیر مثبت و مستقیم در کسب و کارتان خواهد شد.
در ادامه به صورت مختصر به هزینه غرفه سازی نمایشگاهی و نحوه ی صرفه جویی در این مخارج می بپردازیم. همچنین شما میتوانید برای دریافت قیمت و هزینه های دقیق غرفه سازی خود به صورت رایگان از کارشناسان و متخصصان کلیک سازه مشاوره دریافت نمایید.

تخمین هزینه شرکت در غرفه های نمایشگاهی

در یک حساب سرانگشتی به صورت تقریبی هزینه های زیر را داریم:

  • ۴۰ درصد: هزینه غرفه سازی
  • ۲۰ درصد: بازاریابی (شامل بروشورها، دعوتنامه ها،کاتالوگ ها و…)
  • ۲۵ درصد: اجاره ایستگاه
  • ۱۵درصد: کارکنان غرفه (شامل هزینه سفر و اقامت برای غرفه های بیرون شهری)

نکته: باید توجه داشته باشید که این هزینه ها به صورت نسبی تخمین زده شده و مخصوص نمایشگاه های ایران است و هزینه ی برگزاری غرفه نمایشگاهی در خارج از کشور بسیار بالاتر از درصد های ذکر شده است.

اجاره غرفه نمایشگاهی

اصلی ترین بخش هزینه ، اجاره غرفه نمایشگاهی است و بسته به اینکه در کدام نمایشگاه غرفه دارید و در کدام شهر،هزینه ها متفاوت خواهد بود.

غرفه سازی نمایشگاهی

با توجه به عنوان و اهمیت نمایشگاه جهت رونق کسب و کار مورد نظرتان و در نظر گرفتن وضعیت بازار شهر مورد انتخاب خود، بودجه ای را جهت غرفه سازی نمایشگاهی مشخص کنید.

مثلا بیشتر مشارکت کنندگان در نمایشگاه بین المللی تهران، بودجه ی بیشتری را در نظر میگیرند (به دلیل بازار وسیعی که دارد) و بودجه ی کمتر را برای مشارکت در نمایشگاه های شهر های کوچک تر در نظر می گیرند.
در این شرایط برای کاهش هزینه ها از غرفه های مدولار یا پیش ساخته که قابل استفاده مجدد در سایر نمایشگاه ها است، استفاده می کنند.
این غرفه های مدولار بسیار انعطاف پذیرند و حمل و نقل آسانی دارند .

اما شرکت کنندگان در نمایشگاه های مطرح و بزرگ ،هزینه طراحی غرفه سازی و اجرای آن و همچنین در برخی موارد، غرفه آرایی را هم متقبل می شوند.

هزینه های متغیر

علاوه بر هزینه های فوق دیگر هزینه هایی نیز متحمل می شوند مانند:

  • این هزینه ها شامل موارد زیر میشود:
  • هزینه نورپردازی غرفه (در مورد تاثیر نورپردازی در غرفه های نمایشگاهی بخوانید)
  • اجاره تجهیزات نمایشگاهی
  • سیستم های صوتی و تصویری
  •  اطلاع رسانی های درون نمایشگاهی
  • گل آرایی

 

 

  • پیج اینستاگرام کلیک سازه

تماس باما

تلفن : 02122919410

 واحد فروش صمدی : 02122250857

09376302384
09192671785

آدرس : میرداماد خیابان عبدالله انوار (شنگرف ) بن بست اول پلاک 3 واحد 4

درباره ما

گروه اکسپوتک کلیک سازه با هدف معرفی و ارائه سازه های مدرن نمایشگاهی سبک و نوآورانه مطابق با استانداردهای بین المللی دنیا، از سال 1390 فعایت خود را آغاز نمود.

تیم خلاق و مجری کلیک سازه متشکل از فعالان بخش معماری، عمران، طراحی ومکانیک می‌باشد که این تنوع تخصص و امکانات، شرایط طراحی و پیاده سازی غرفه های نمایشگاهی را نسبت به سایر فعالان این بخش، به مراتب متمایز و پرسرعت تر کرده است. ادامه مطلب

 

Search