انتخاب دکوراسیون نمایشگاهی اصولی زمینه شناخت محصولات و خدمات را به نحوی مطلوب فراهم می کند.
غرفه های نمایشگاهی مدرن، محل مناسبی برای عرضه و در معرض دید قرار دادن دستاوردها، خدمات و محصولات افراد، شرکت ها و یا ارگان های مختلف می باشد. در این بخش، به نکاتی در مورد نحوه انتخاب دکوراسیون نمایشگاهی مدرن می پردازیم:
مطابقت اهداف با غرفه دکوراسیون نمایشگاهی
در واقع مرتبط به نوع محصول، خدمات و یا دستاوردهایی که قرار است در این نمایشگاه ارائه کنید، باید دکوراسیون غرفه نمایشگاهی خود را نیز متناسب با آن ها انتخاب نمایید. عدم همخوانی و مطابقت دکوراسیون نمایشگاهی مدرن، با اهداف شما در جذب مشتری به صورت بصری و در یک نگاه، تاثیر مثبتی نخواهد داشت.
جلوگیری از شلوغی و خلوتی بیش از حد
هرگز نباید طیف وسیعی از وسایل و تجهیزات در دکوراسیون نمایشگاهی باشد. شلوغی بیش از اندازه، موجب گمراهی مراجعه کنندگان به نمایشگاه می شود و با توجه به این که غرفه سازی نمایشگاهی شما تنها غرفه سازی موجود در نمایشگاه نیست، بینندگان و مراجعه کنندگان هنگام روبرو شدن با چنین دکوراسیون نمایشگاهی شلوغی، خیلی سریع از کنار آن رد خواهند شد. البته عدم استفاده از تجهیزات و خلوتی بیش از اندازه دکوراسیون نمایشگاهی مدرن نیز به هیچ وجه، توصیه نمی شود. در چنین حالتی، نیز غرفه نمایشگاهی شما، حالتی سرد و خاموش به خود می گیرد و نظر مخاطب را جلب نخواهد کرد.
نورپردازی مناسب
در مقاله تاثیر نورپردازی در غرفه های نمایشگاهی اهمیت روشنایی و نکات آن را بیان می شود. نورپردازی مناسب در طراحی دکوراسیون نمایشگاهی مدرن، فضایی جذاب را ایجاد می نماید که می تواند در جلب توجه مشتری نقش مهمی را ایفا کند. در انتخاب رنگ و ترکیب نورها حتما به فضای داخلی نمایشگاه و تجهیزاتی که در آن قرار دارد توجه کنید. همخوانی بین نورهای انتخابی و اجاره تجهیزات نمایشگاهی، می تواند، نتیجه بسیار خوبی در جلب توجه و نهایتا جذب مشتری داشته باشد.
از آنجایی که شما یک غرفه نمایشگاهی مدرن را برای معرفی محصولات و خدمات خود انتخاب نموده اید سعی کنید، هر آنچه که در دکوراسیون آن بکار می برید نیز جلوه مدرنی داشته باشد. از بکار بردن جلوه های سنتی در اینگونه غرفه های نمایشگاهی، خودداری نمایید.
در نظر گرفتن رفاه مشتریان
وقتی افراد وارد غرفه نمایشگاه می شوند و فضای مناسبی که جهت نشستن آن ها در نظر گرفته شده است را می بینند، احساس خوشایندی به آن ها دست می دهد و صحبت ها و مطالب شما را با اشتیاق بیشتری گوش می دهند. با همین ترفند ساده، می توان ذهنیت مشتری را برای خرید و استقبال از محصولات و خدمات خود آماده نمود. به عبارتی با این شیوه، آرامش را به مشتری منتقل می شود و در عوض توجه او را خواهید داشت.