هر سال تعداد زیادی نمایشگاه جهت نمایش محصولات برگزار می گردد. در یک نمایشگاه با موضوع صنایع غذایی
غرفه های نمایشگاهی زیادی وجود دارد که در این رابطه برپا شدهاند و در بیشتر این غرفهها مواد غذایی یکسانی را مشاهده میکنیم.
با توجه به این که موضوع و محور اصلی نمایشگاه برای همه رقبا یکسان است و شرکتها و تولید کنندگان بسیاری در نمایشگاه غرفه دارند و اقدام به ارائه محصولات خود کردهاند.
برای این که بتوان در این زمینه موفق بود و عملکرد قابل قبولی داشت باید با شیوههای جدید و نوآوری در این عرصه رقابت کرد. بهترین راه برای موفقیت در این زمینه و جلب مشتری برپایی غرفههایی جذاب و متفاوت با سایر غرفه های نمایشگاهی میباشد. در ادامه سه ایده خلاق برای طراحی بیان می شود.
اهمیت غرفه نمایشگاهی در جذب مخاطب
شرکت در نمایشگاه های متناسب با حوزه فعالیت باعث جذب مخاطب می شود. چون با شرکت در این نمایشگاه ها به صورت مستقیم با تولید کنندگان صنایع مرتبط و مشتریان خود آشنا می شوید و میتوانید ارتباط تنگاتنگ و نزدیکی با آن ها برقرار کنید.
فقط باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که شرکت غرفه سازی نمایشگاهی با قیمت مناسب که انتخاب میکنید شرایط مطلوب و موقعیت مناسبی داشته باشد و بتوانید با یک طراحی خاص و منحصر به فرد افراد را جذب غرفه نمایشگاهی خود کند. برای رسیدن به این منظور میتوانید از طراحان و غرفه سازانی که در این زمینه فعالیت میکنند و مهارت و آگاهی لازم در این زمینه را دارند کمک بگیرید.
موقعیت و ابعاد غرفه
سعی شود غرفهای را که برای شرکت در نمایشگاه تهیه میکنید از لحاظ موقعیت مکانی نمایشگاه در مکان مناسبی قرار داشته باشد و به نوعی در معرض دید باشد و مردم برای پیدا کردن غرفه نمایشگاهی شما با مشکل مواجه نشوند و میزان مساحت غرفه شما نیز متناسب با فعالیت و طرحهای شما برای برپایی غرفه نمایشگاهی باشد تا در زمان اجرای طرحهای خود با مشکل فضا مواجه نشوید.
نور یکی از مهمترین نکاتی است که در جلب مخاطب و مشتری تاثیری مستقیم دارد و از تاثیر مثبت آن در غرفه نمایشگاهی نمیتوان غافل بود. نورپردازی غرفه نمایشگاهی خود را خاص و منحصر به فرد کنید و از نورهایی با طیف رنگی متفاوت استفاده کنید.
دکوراسیون و ویترین غرفه باید مناسب با فعالیت شما طراحی شود و ویترینهای غرفه نمایشگاهی به تنهایی گویای فعالیت شما باشد. سعی کنید از مدلهای جدید و تنوع و نوآوری در طراحی ویترین غرفه خود استفاده کنید و بعد از جایگزینی لوازم و وسایل بر روی طبقهها و ویترین نورپردازی مناسبی را بر روی آنها انجام دهید.
رنگها روح زندگی هستند. دنیای بدون رنگ معنا و مفهومی ندارد. پس برای طراحی و اجرای غرفه نمایشگاهی خود از ترکیب رنگها غافل نشوید و با آشنایی با علم ترکیب رنگها میتوانید فضایی رویایی را بسازید تا بهتر بتوانید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و احساس خوشایندی را به آنها منتقل کنید.
نکات مهم در جذب مخاطب در نمایشگاه
• تبلیغات گسترده پیش از شروع به کار نمایشگاه
• معرفی برند و محصول خود با نوآوری و خلاقیت
• برخورد خوب و صمیمی کارکنان غرفه و روابط عمومی بالای آنها
• تاثیر صدا و حرکت در غرفه و استفاده از صفحههای نمایش در غرفه و پخش موسیقی ملایم
• استفاده از رایحههای خوش در غرفه
• جداسازی فضای غرفه
• تمیزی و نظم در فضای غرفه
• سادگی در چیدمان لوازم و وسایل
• داشتن تبلیغات درست و مناسب در زمان برقراری نمایشگاه و دادن هدایای کوچک و اشانتیونهای متفاوت